TARİHÇE

TARİHÇE

13.10.2017 1016

       

  OKULUN TARİHÇESİ VE YAPISI

      Kurumumuz 2013-2014  eğitim öğretim yılında Karacabey Anadolu İmam Hatip Lisesi bünyesinde 90 öğrenci ile eğitim öğretime başlamıştır. Lise bahçesinde kendi bina inşaatı devam ederken 2016-2017 Eğitim Öğretim yılı Nisan ayına kadar Lise Binasında eğitim öğretime devam etmiştir.   22.03.2017 tarih 28319456-105.01.E.3853215 sayılı Bursa Valiliği "Olur" yazısı ile Karacabey İmam Hatip Ortaokulu olarak adlandırılmış  ve 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında 16 derslikli yeni binasına taşınarak kendi binasında, müstakil bağımsız bir kurum olarak eğitim öğretim hizmetine başlamıştır. Şu anda kurumumuz aktif ve faal olarak eğitim öğretim hizmetlerine devam etmektedir. 

  

  KURUMUN YAPISI

Karacabey İmam Hatip Ortaokulu 1 Müdür, 1 Müdür Yardımcısı, 2'si dışarıdan Görevlendirme  ücretli öğretmen  olmak üzere toplam 10 Öğretmen , 2 idareci ve 2 Hizmetli ile eğitim öğretim hizmeti vermektedir. Okulumuzda toplam 106 öğrencimiz bulunmaktadır.

Okul içinde olumlu ve etkili bir kurum kültürü vardır. Yatay ve dikey iletişim sağlıklıdır. Okulda karar alma süreçlerine herkesin katılımı sağlanır. Okulda veli, çevre, okul işbirliği üst düzeydedir. Bakanlığımızın eğitim politikaları benimsenir ve okula hemen aktarılır.

Planlı Okul Gelişim Modeli ve TKY uygulamaları kapsamında TKY felsefesine ve ilkelerine uygun olarak model çalışmaları etkili şekilde yürütülür. OGYE yoluyla, çalışmalarda eğitime taraf olan herkes temsil edilir. Okulda çalışmalarda ekip çalışması benimsenmiştir. Her öğretmen eğitim teknolojisini kullanmayı bilir ve bilgilerini öğretme sürecine aktarır.

  OKUL TANITIMI İÇİN GÜÇLÜ YANLAR

Yeniliklere açık, sürekli kendini geliştiren genç öğretmen kadrosuyla, öğrenci merkezli eğitim veren, teknolojiyi kullanan, velilerin ihtiyaç duydukları her an okul idaresi ve öğretmenlerine ulaşıp eğitim öğretim hizmetlerini alabildikleri, öğrencilerinin başarılarını ön planda tutup, kaliteden ödün vermeyen çağdaş bir eğitim kurumuyuz.

Güçlü Yönler /Yanlar

Öğrenciler

Sınıf mevcutlarının eğitim-öğretime elverişli olması, Öğrencilerin okula devamının sağlanması, Disiplinsizlik ve karmaşa bulunmaması.

Çalışanlar

Teknolojik alt yapıdan öğretmenlerin yararlanma düzeylerinin yüksek olması. Genç ve dinamik  eğitim çalışanlarının bulunması.

Veliler

Velilerle işbirliğinin yapılması ve eğitime dahil edilmesi.

Bina ve Yerleşke

Öğrenci başına düşen açık alan oranının yeterli olması, okulun iki katlı olması.

Donanım

Teknolojik donanım ve öğretmenlerin teknolojik birikimlerinin yeterli olması.

Bütçe

Kaynak çeşitliliğinin bulunması.

Yönetim Süreçleri

Öğretmenler kurulunda alınan kararların herkes tarafından benimsenip uygulanabilmesi.

İletişim Süreçleri

Çalışanlarla ikili iletişim kanallarının açık olması.

Sosyal Kültürel Faaaliyetler

Sosyal kültürel faaliyetlerin oldukça fazla yapılması.